Falowniki X200 zasilane 1x230V
Model | SFEF | |||||||||
X200-002-SFEF | X200-004-SFEF | X200-005-SFEF | X200-007-SFEF | X200-011-SFEF | X200-015-SFEF | X200-022-SFEF | ||||
Cena | kup teraz | kup teraz | kup teraz | kup teraz | kup teraz | kup teraz | kup teraz | |||
Maksymalna moc współpracującego silnika [kW] *1 | 0,2 | 0,4 | 0,55 | 0,75 | 1,1 | 1,5 | 2,2 | |||
Znamionowe napięcie zasilania *2 | SFEF: zasilanie tylko jednofazowe 200V-15% do 240V +10%, 50/60 Hz ±5%, | |||||||||
Wbudowany filtr EMC *3 | SFEF: EN61800-3 filtr kategorii C1 | |||||||||
Znamionowy prąd wejściowy (A) | 3,1 | 5,8 | 6,7 | 9,0 | 11,2 | 16,0 | 22,5 | |||
Znamionowe napięcie wyjściowe *4 | 3-fazowe: 200 do 240V (proporcjonalne do napięcia zasilania) | |||||||||
Znamionowy prąd wyjściowy (A) | 1,4 | 2,6 | 3,0 | 4,0 | 5,0 | 7,1 | 10,0 | |||
Sprawność przy 100% obciążeniu falownika (częst., prąd i napięcie na wyjściu 100% znamionowego) (%) | 89,0 | 92,3 | 93,2 | 94,1 | 94,7 | 94,5 | 96,0 | |||
Szacunkowe straty mocy (W) | przy obciążeniu 70% | 018 | 024 | 026 | 33 | 042 | 58 | 61 | ||
przy obciążeniu 100% | 022 | 031 | 034 | 44 | 058 | 83 | 87 | |||
Moment początkowy *5 | 100% przy 6Hz | |||||||||
Hamowanie | Przybliżony moment hamowania w % znam. momentu napędowego (najkrótszy czas zatrzyrr od 50/60 Hz) *6 | 100%: S50HZ 50%: S60HZ | 50% 560Hz | 20% 560Hz | ||||||
jednostka hamująca i rezystor hamujący opcjonalne, instalowane indywidualnie. | ||||||||||
Waga (Kg) | 0,8 | 1,0 | 1,5 | 2,4 | 2,5 | |||||
Wymiary (mm) | szerokość | 080 | 080 | 110 | 110 | |||||
wysokość | 155 | 155 | 189 | 189 | ||||||
głębokość | 093 | 107 | 128 | 155 | ||||||
Stopień ochrony *7 | IP20 | |||||||||
Metoda sterowania | Sterowanie przez Modulację Szerokości Impulsów (PWM) | |||||||||
Częstotliwość impulsowania | Od 2kHz do 12kHz (nastawa fabryczna: 3kHz) | |||||||||
Częstotliwość wyjściowa *8 | 0.5 do 400Hz | |||||||||
Dokładność zadawania częstotliwości | Zadawanie cyfrowe: 0.01% częstotliwości maksymalnej Zadawanie analogowe: 0.4% częstotliwości maksymalnej (25C ± 10C) | |||||||||
Rozdzielczość zadawanej częstotliwości | Cyfrowo: 0.1 Hz; Analogowo: częstotliwość maksymalna/1000 | |||||||||
Charakterystyka sterowania U/f | Sterowanie U/f stałomomentowe oraz zmiennomomentowe | |||||||||
Dopuszczalne przeciążenie | 150% prądu znamionowego przez 60s | |||||||||
Czas przyspieszania/zwalniania | 0.01 do 3000 sekund, liniowo i po krzywej-S, przełączanie 2-gich czasów przysp./zwaln. | |||||||||
Sygnały wejściowe | Zadawanie częstotliwości | Panel sterowniczy | Wartość ustawiana przyciskami Góra/Dół | |||||||
Potencjometr | Ustawienie analogowe | |||||||||
Sygnał zewnętrzny*9 | 0 do 10 VDC (impedancja wejściowa 10kO), 4 do 20 mA (impedancja wejściowa 250O), Potencjometr (1 k do 2kQ, 2W) | |||||||||
FWD/ REV Bieg | Panel sterowniczy | Praca/Stop (Bieg w przód/tył zmieniany komendą) | ||||||||
Sygnał zewnętrzny | Bieg w przód/stop, bieg w tył/stop | |||||||||
Wejścia binarne na listwie sterującej | FW (bieg w przód), RV (bieg w tył), CF1-CF4 (wielopoziomowa nastawa prędkości), JG (bieg próbny), DB (hamowanie), SET (nastawy dla drugiego silnika), 2CH (drugi zestaw czasów przyspieszania/zwalniania), FRS (wybieg silnika), EXT (zewnętrzna blokada), USP (zabezpieczenie przed samoczynnym uruchomieniem), SFT (blokada nastaw), AT (wybór sygnału analogowego), RS (reset), PTC (zabezpieczenie termiczne), STA (start), STP (stop), F/R (bieg w przód/tył), PID (blokada PID), PIDC (PID reset), UP (motopotencjometr - góra), DWN (motopotencjometr - dół), UDC (zdalne czyszczenie danych), OPE (operator control), ADD(dodawanie częstotliwości), F-TM (zmiana źródła sterowania), RDY (funkcja szybszej odpowiedzi na rozkaz startu), SP-SET (nastawy dla drugiego silnika, zmiana w biegu), EMR (stop bezpieczeństwa) | |||||||||
Sygnały wyjściowe | Wyjścia binarne na listwie sterującej | RUN (sygnalizacja ruchu), FA1.FA2 (sygnał osiągnięcia/przekroczenia częstotliwości), OL (sygnalizacja przeciążenia prądem), OD (sygnalizacja przekroczenia sygnału uchybu), AL (sygnał alarmu), Dc (wykrycie odłączenia wejściowego sygnału analogowego), FBV (PID two-stage control output), NDc (wykrycie sygnału komunikacji sieciowej), LOG (wyjście binarne wynik funkcji logicznej), OPDc (wykrycie sygnału karty opcyjnej) LOC (niskie obciążenie) | ||||||||
Wyjście analogowe | wybór monitorowanej wielkości pomiędzy częstotliwością wyjściową a prądem wyjściowym | |||||||||
Zaciski wyjściowe na listwie ALARM | aktywne kiedy występuje blokada falownika i na wyświetlaczu prezentowany jest kod błędu (1C styki, normalnie otwarte bądź normalnie zamknięte) | |||||||||
Inne funkcje | Funkcja AVR, definiowana krzywa przyspieszania/zwalniania, ograniczenie częstotliwości wyjściowej (órna i dolna granica), 16 poziomów wielopoziomowej nastawy prędkości, dostrajanie częstotliwości początkowej, zmiana częstotliwości impulsowania (2 do 12 kHz), pasmo częstotliwości zabronionej, bieg próbny, ustawianie zabezpieczenia termicznego, funkcja ponownego rozruchu, historia błędów, 2 zestawy nastaw, sterowanie pracą wentylatora. | |||||||||
Funkcje zabezpieczeń | Nadprądowe, nadnapięciowe, podnapięciowe, przeciążeniowe, przed pracą przy zbyt wysokiej/niskiej temperaturze, błąd CPU, błąd pamięci, wykrycie zwarcia przy uruchomieniu, błąd komunikacji, termiczne (termistor silnika) |
* 1: Moc silnika odpowiednia standardom 3-fazowych silników Hitachi o 4 parach biegunów. W przypadku, kiedy wykorzystujesz silniki innych producentów powinieneś dobierać falownik na prąd znamionowy silnika.
* 2: Zgodnie z warunkami zasilania:
460 do 480 VAC – Kategoria Nadnapięciowa 2
380 do 460 VAC– Kategoria Nadnapięciowa 3
W celu spełnienia Kategorii Nadnapięciowej 3, zastosuj jako zasilanie EN lub IEC transformator z uzwojeniami połączonymi w gwiazdę, uziemiony (zgodnie z Dyrektywą dot. Niskich napięć).
* 3: Dla wersji europejskiej (oznaczenie - SFE, - HEFE) falowniki X200 mają wbudowany filtr EMC
* 4: Napięcie wyjściowe falownika zmniejsza się ze spadkiem napięcia zasilającego (za wyjątkiem działania Funkcji AVR). Napięcie wyjściowe nigdy nie przekroczy wartości napięcia zasilającego.
* 5: Przy znamionowym napięciu zasilania, przy wykorzystaniu silnika 3-fazowego o 4 parach biegunów.
* 6: Moment hamujący to wartość średnia momentu hamowania przy najkrótszym czasie hamowania (zatrzymywanie od 50/60 Hz). To nie jest wartość ciągła tylko chwilowa - czyli nie w całym czasie
hamowania jest taki moment. Moment hamujący zmniejszy się jeżeli będzie przeprowadzane hamowanie od częstotliwości wyższej niż 50 Hz. W przypadku potrzeb uzyskania krótszych czasów hamowania - zastosuj rezystor hamujący.
* 7: Sposób zabezpieczenia zgodny z JEM 1030.
* 8: w przypadku sterowania silnika przeznaczonego do pracy przy innej częstotliwości niż 50/60Hz skontaktuj się z dostawcą silnika, jaka jest jego dopuszczalna najwyższa prędkość.
* 9: Zadawanie maksymalnej częstotliwości sygnałem analogowym to dla górnej granicy jest: 9,8V dla sygnału napięciowego 0 - 10 VDC oraz 19,6 mA dla sygnału 4 - 20 mA sygnału prądowego.
* 10: Jeśli falownik pracuje poza obszarem “krzywej deratingu ”(obszar pracy bez ograniczenia parametrów znamionowych) to może zostać zniszczony lub znacznie zostanie skrócony czas jego działania. Ustaw parametr B083 częstotliwość kluczowania zgodnie z oczekiwanym prądem silnika.
* 11: Temperatura przechowywania odnosi się do krótkotrwałego przechowywania w czasie transportu.
* 12: Dostosowane do metod przeprowadzania testów z JIS C0040 (1999)